Skip to Content

6/18/2024

گزارش عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری قزوین

 

 

همکاران محترم شهرداری و سازمانهای وابسته به شهرداری قزوین

 

با سلام و احترام

 

      ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر بدینوسیله گزارشی از عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری قزوین از سال 1397 تا پایان سال 1402 به استحضار می رساند :

صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در سال 1391 با هدف و مشارکت کارکنان شهرداری در فعالیت های اقتصادی در راستای افزایش سطح رفاهی ایشان تشکیل و فعالیت خود را تاکنون ادامه داده است.

این موسسه  با سرمایه حاصل ازپرداختی همکاران عضو و سهم شهرداری (3% + 3%) نسبت به انجام فعالیتهای اقتصادی از جمله سرمایه گذاری در بازار سهام ، خرید زمین و مشارکت در پروژه های شهرداری از طریق شرکتهای بهسازان آینده قزوین و آرمان بنا اقدام نموده است، که حاصل فعالیتهای فوق و دریافتی از همکاران به صورت تجمیعی تا پایان سال ۱۴۰۲ ( آورده همکاران و سهم شهرداری ) در مجموع بالغ بر۳۵۳ میلیارد ریال شده و در طول این سال ها بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال سود بین اعضای محترم توزیع گردیده است، لازم به ذکر است مبلغ سود توزیع شده بدون در نظر گرفتن سود سال ۱۴۰۲ می باشد. (استثنائا در سال 1399 بر اساس مصوبه هیات امنا با توجه به رشد بازار بورس طی 4 مرحله سود به حساب همکاران واریز گردید ) . دارایی های صندوق به ارزش دفتری بالغ بر ۴۷۸ میلیارد ریال می باشد که قطعا ارزش روز این دارایی ها بیشتر از این مبلغ می باشد (حدود ۵۵۰ میلیارد ریال) سبد دارایی های صندوق به ترتیب فهرست زیر می باشد:

  1. زمین: صندوق  ذخیره در سال 1401 اقدام به خرید 5 قطعه زمین از تعاونی مسکن شهرداری نمود که در پایان سال 1402 سه قطعه از زمین های ذکر شده در مزایده به فروش رسید .
  2. آپارتمان اداری: صندوق ذخیره دارای یک واحد آپارتمان اداری واقع در مجتمع داریوش می باشد .
  3.  اوراق سهام: صندوق ذخیره از سال 1398 اقدام به سرمایه گذاری در بازار سهام نمود که پس از ریزش های این بازار در سال 1399 اوراق سهام خود را به صندوق های درآمد ثابت تبدیل نمود تا آسیبی از روند نزولی نبیند در حال حاضر نیز بیشتر دارایی های صندوق ذخیره در بازار بورس به صورت صندوق های درآمد ثابت می باشد .
  4. سپرده های بانکی: بسته به شرایط بازار درصورت نبود فرصت سرمایه گذاری مناسب وجوه مازاد صندوق معمولا در سپردههای بلند مدت سرمایه گذاری میشود تا از سود آنها بهرمند شویم .
  5. سهام شرکت های  وابسته: این موسسه داری 49% سهام  شرکت بهسازان آینده قزوین 48% سهام  آرمان بنا و 89% سهام  بیمه تدبیر تامین شهر می باشد فعالیت های این شرکت ها همیشه با فراز نشیب هایی همراه بوده و در حال حاضر بیمه تدبیر تامین شهر غیر فعال می باشد .

لازم بذکر است  هیچگونه سرمایه گذاری خارج از گزارش فوق از طریق صندوق ذخیره صورت نگرفته است .

 فعالیت های این موسسه همه ساله از بدو تاسیس توسط حسابرسان مستقل بررسی و تایید شده است ، بدیهی است سود سال 1402 طبق ماده 240 قانون تجارت پس از انجام حسابرسی و تصویب مجمع به حساب همکاران عزیز واریز خواهد شد.

 

 

                                                      

  صندوق ذخیره کارکنان شهرداری قزوین

 

 

پرتال فروشگاه اینترنتی فرمساز گزارش ساز داشبورد پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی طراحی سایت طراحی وب وبسایت نرم افزار سفارش مشتری نرم افزار موبایل پورتال سئو