Skip to Content

6/24/2024

پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری برگزار شد

پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری با محوریت "اقتصاد بازآفرینی شهری" به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری با سخنرانی مهندس علی اصغر بدری، مدیرعامل موسسه مطالعات شهر و اقتصاد برگزار شد.

بدری در این نشست بازآفرینی را پیشگیری و حل مشکلات شهری عنوان کرد که منجر به پیشرفت و بهبود پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری دربرگیرنده تعیین یک چشم‌انداز و چارچوب راهبردی، یکپارچه، بلندمدت، منعطف و زمینه‌گرا برای توسعه و حفاظت توامان و اهداف عملیاتی واضح، مشخص و تحقق پذیر در مسیر اهداف توسعه پایدار در مقیاس کلان تا مقیاس خرد و با مشارکت حداکثری تمام کنشگران و دخیلان است، گفت: بازآفرینی باز زنده‌سازی بافت ها و بناهای تاریخی، نوسازی بافت‌های فرسوده، بهسازی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و بازسازی بافت های آسیب دیده را دنبال می کند.

بدری با اشاره به اینکه محدوده هدف بافت فرسوده یک فضای شهری است که علاوه بر کالبد باید به روح فضا نیز توجه دارد، گفت: رویکردهای بازآفرینی خوداتکاء، حمایتی و انتفاعی می باشد و برنامه های بازآفرینی بدون اسناد مدیریت پروژه و طرح بازآفرینی اجرایی نخواهد شد.

وی با اشاره به سند راهبردی بازآفرینی بیان کرد: رونق بخشی به فعالیت‌های ساخت و ساز در بافت، بهبود وضعیت معیشت خانوارهای ساکن، تقویت توانایی و مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت و انگیزش مشارکت ساکنان از راهبردهای بازآفرینی است.

وی افزود: ارتقاء کیفیت زندگی در تمامی ابعاد کالبدی، اقتصادی و اجتماعی و ارتقاء رفاه و وضعیت معیشت ساکنان بافت و نیل به خوداتکایی و تحقق پذیری طرح بازآفرینی از اهداف کلان سند راهبردی بازآفرینی است.

بدری در این نشست مباحث تخصصی در خصوص اجزاء اقتصاد بازآفرینی و چالش های موجود، نحوه تحلیل، تدوین سند چشم انداز و تدوین برنامه اجرایی، اسناد هدایت طرح و تحقق پذیری و آشنایی با سند ملی بازآفرینی ارائه کرد.

 

انتهای پیام/

 

related images

پرتال فروشگاه اینترنتی فرمساز گزارش ساز داشبورد پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی طراحی سایت طراحی وب وبسایت نرم افزار سفارش مشتری نرم افزار موبایل پورتال سئو