Skip to Content

7/14/2024

اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی سنجی کودکان در خانه مشارکت های مردمی

در راستای پیشگیری از معلولیت های احتمالی و تضمین سلامت جامعه، طرح غربالگری بینایی و شنوایی سنجی کودکان در رده های سنی۳ تا ۶ سال بصورت هفتگی در روزهای شنبه و سه شنبه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ ظهر توسط اداره کل سازمان بهزیستی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در خانه مشارکت های مردمی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین ، در راستای پیشگیری از معلولیت های احتمالی و تضمین سلامت جامعه، طرح غربالگری بینایی و شنوایی سنجی کودکان در رده های سنی۳ تا ۶ سال بصورت هفتگی در روزهای شنبه و سه شنبه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ ظهر توسط اداره کل سازمان بهزیستی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در خانه مشارکت های مردمی صورت می گیرد. 

شایان ذکرست ؛ تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و چون بسیاری از این عوامل برای خانواده ها ناشناخته است. کودک باید بعد از تولد در زایشگاه توسط متخصص کودکان و در سه تا چهار ماهگی توسط متخصص معاینه شود و پس از آن از سه تا ۶ سالگی، سالی یکبار در مراکز و پایگاه های بهزیستی غربالگری و بررسی و در صورت نیاز توسط متخصصین مجرب معاینه شود. تنبلی چشم یکی از شایع ترین علل کاهش دید قابل پیشگیری در دهه اول زندگی است. میزان شیوع آن از ۲ تا ۵ درصد در ایران و کشورهای مختلف گزارش شده است. متأسفانه در صورت عدم درمان اثرات کمی دید آن تا آخر عمر برای بیمار باقی خواهد ماند.

اتمام پیام/

related images

پرتال فروشگاه اینترنتی فرمساز گزارش ساز داشبورد پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی طراحی سایت طراحی وب وبسایت نرم افزار سفارش مشتری نرم افزار موبایل پورتال سئو