جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

7/20/2024

برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

تجلیل از ۱۲ هزار حافظ قرآن کریم در قزوین

برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: تاکنون از ۱۲ هزار حافظ قرآن کریم در قزوین تجلیل شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، دومین همایش تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و بیستمین همایش تجلیل از حافظان جزء به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین که با حضور مسئولان استانی و شهری و جمعی از فعالان، پیشکسوتان و حافظان قرآن کریم در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.

حسین برجی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرای فرآیند تجلیل از حافظان قرآن کریم بیان کرد: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین روز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع)، دومین آیین تجلیل از 80 حافظ کل قرآن کریم و بیستمین همایش تقدیر از 430 حافظ یک تا 10 جزء قرآن در شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن از سال 1392 به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین و دیگر دستگاه‌ها و فعالان و موسسات قرآنی آغاز شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: تاکنون با اجرای این همایش از 12 هزار و 500 نفر حافظ کلام الله مجید در قالب 24 هزار و 500 جزء تجلیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: 85 درصد از حافظان قرآنی که مورد تجلیل قرار گرفتند را بانوان و 15 درصد دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند همچنین در طی اجرای این طرح 450 نفر بزرگسال و 75 نفر کودک و نوجوان موفق به حفظ کل یا جزء‌هایی از قرآن کریم شدند.

برجی اظهار کرد: با نگاه به گذشته و طی نشست‎های مستمر و متعدد با فعالان و موسسات قرآنی که در سال گذشته صورت گرفت، کاستی‌ها و نواقص لایحه اولیه این طرح که در سال 92 به تصویب رسیده بود، برطرف شد و این موضوع در قالب یک لایحه جامع قرآنی که مضامین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را هم دربر می‎گرفت به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شد که خوشبختانه در بازه زمانی دو ماه اخیر به تصویب رسید و مراحل قانونی آن هم طی شد.

وی در پایان با قدردانی از تمامی نقش‌آفرینان و تلاشگران برگزاری این همایش تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح جامع قرآنی، منشا تحولات عظیم در سطح شهر قزوین و جامعه قرآنی ما شده و موجب ترغیب و تشویق بیشتر افراد برای ورود به فعالیت‌های قرآنی شود.

اتمام پیام/

related images