جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

7/22/2024

حافظی:

تهیه طرح اجرایی احیای باغستان سنتی قراد آباد(باغستانمان) در دستور کار این سازمان قرار گرفت

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: قرارد آباد بخشی از باغستان سنتی قزوین است که طی توافق صورت گرفته با مالکان به شهرداری واگذار شد و شهرداری قزوین در صدد احیای باغستان فوق و بازگشایی آن جهت بازدید عموم شهروندان به عنوان نگین کوچکی از مجموعه باغستان چند هزار ساله قزوین و یادگار نیاکان ما می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت:  با توجه به حساسیت موضوع، طراحی 15 هکتاری فوق به مهندسان مشاور آورث که از سال 1358 مطالعات گسترده ای در زمینه باغستان سنتی قزوین داشته اند سپرده شد.

حافظی افزود: در این پروژه کلیت طرح فوق در شورای فنی میراث فرهنگی استان و کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی و کارگروه زیر بنایی استان به تایید رسیده است و هم اکنون در مرحله تکمیل طرح جهت اجرای پروژه می باشد .

وی ادامه داد: در طرح فوق حدود هزار متر مربع ابنیه با بهره گیری از الگوی چاه خانه های قدیمی برای انجام خدماتی نظیر نگهبانی، مدیریت، سرویس بهداشتی، کافه و رستوران، سالن چند منظوره، نمازخانه و ساختمان مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: محوطه باغستان شامل کاربری هایی نظیر کارگاه باغبانی، مزرعه کودک و نوجوان زمین بازی کودکان، محل ارایه محصولات باغی و فضای پیک نیک می باشد. در این طرح مرز بندیهای باغستان حفظ شده و مسیرهای پیاده روی مرزهای موجود با تخته های چوبی پیاده سازی می شود.

پایان پیام

related images