جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

9/23/2024

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین خبر داد؛

استفاده روزانه ۵۰ هزار دانش آموز و شهروند از اتوبوس رایگان

۱۴۳ میلیون تومان برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک هزینه شده است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، سید محمد مهدی تقوی گفت: ۱۴۳  میلیون تومان برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک هزینه شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین و دستور شهردار محترم، خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی قزوین در روزهای یکم تا چهارم مهرماه برای  ۲۰۰ هزار شهروند رایگان است.

 این مسئول عنوان کرد: این طرح در راستای کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و تسهیل دسترسی دانشجویان و دانش‌ آموزان به مراکز آموزشی در روزهای ابتدایی مهرماه اجرا می شود.

 سازمان اتوبوسرانی قزوین در ۲۳ مسیر شهری  که ۹ مسیر ملکی و ۱۴ مسیر در بخش خصوصی می باشد با ۱۴۰ دستگاه اتوبوس فعال  با ۲۷۰ راننده خدمات رسانی ویژه ارائه  می کند.

تقوی در ادامه بیان داشت: مسیرهای پر تردد، مسیر ۲۳  از مبدا خیابان نادری به مقصد پونک و ایرانگاز همچنین مسیر شماره ۷ از مبدا نادری به مقصد نوروزیا ن و کوثر بیشترین تعداد مسافر را نسبت به سایر خطوط به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه، 1 میلیون 396 هزار تعداد سفر روزانه در شهر صورت می گیرد که سهم سفر اتوبوسرانی در ساعات اوج 19.2 درصد می باشد، بیان کرد:  سرویس دهی این ناوگان به کانون معلولین و سازمان توسعه خدمات اجتماعی شهردادی قروین در دو شیفت کاری به صورت رایکان انجام می شود.

 اتوبوس های مستقر در پایانه شهید بهشتی ( پارک سوار) نیر مسافرین مناطق بیدستان، محمدیه ، الوند، مهرگان، باغ نشاط و مسیر ۱۴ ایرانگاز به مقاصد خود در شهر می رسانند. 

 این مسئول با بیان ایتکه، امیدواریم،اجرای این طرح توانسته باشد راهکاری برای کاهش ترافیک در مهر ماه و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی شود، یادآور شد:

 بازرسین ناوگان اتوبوسرانی قروین به همراه خودروهای گشت در دو شیفت کاری برای انضباط بخشی و روان سازی ترافیک در ایستگاه های اتوبوس و سطح شهر حضور دارند.

related images