Skip to Content

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۰

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد:

اجرای طرح کنترل اضافه تناژ ویژه ناوگان باری بالای سه و نیم تن تن

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرای طرح کنترل اضافه تناژ ویژه ناوگان باری بالای سه و نیم تن با همراهی پلیس راهور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ محمدرضا وثوق نیا افزود: مطابق قانون، رانندگان ناوگان باری فقط مجاز به حمل وزن یا تناژ تعیین شده در کارت خودرو هستند ولی متأسفانه بیشتر آنان، میزان تعیین شده را رعایت نمی کنند که همین مسئله موجب وارد آمدن خسارات شدید به تأسیسات شهری، آسفالت خیابان ها، پل های عابر پیاده و تابلوهای ترافیکی می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: بر اساس محاسبات علمی، هر تن اضافه تناژ بار خودروهای باری به میزان 4 تن به جاده ها و خیابان ها فشار وارد می کند و علاوه بر بروز خسارت به زیرساخت های شهری، موجب بر هم خوردن تعادل خودرو و افزایش میزان تصادفات رانندگی می شود که همین مسئله، لزوم کنترل اضافه تناژ و اعمال قانون بر میزان بار این گونه خودروها را بیش از پیش ضروری  می سازد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، عوامل گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی همه روزه به همراه پلیس راهور و دستگاه توزین (باسکول سیار) در مبادی ورودی و خروجی شهر حضور یافته و پس از کنترل اضافه بار خودروهای باری، نسبت به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام خواهند نمود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در یک ماهۀ اول اجرای این طرح، قبض های جریمه صرفاً به صورت ارشادی صادر می شود و پس از گذشت یک ماه، رانندگان متخلف مکلف به پرداخت قبوض جریمه که مبلغ آن به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است می باشند.

وثوق نیا در خاتمه یادآور شد این طرح در شهرهای بزرگ همچون مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان به اجرا درآمده و امید است رانندگان ناوگان باری قوانین مربوط به اضافه بار را رعایت نمایند تا به تأسیسات و زیرساخت های شهری آسیب وارد نشود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط

پورتلت‌های تو در تو پورتلت‌های تو در تو

پرتال فروشگاه اینترنتی فرمساز گزارش ساز داشبورد پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی طراحی سایت طراحی وب وبسایت نرم افزار سفارش مشتری نرم افزار موبایل پورتال سئو