جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۴

طراحی و ساخت خطوط پردازش و دفع مجتمع پاکسار با ظرفیت 700 تن در روز

نام پروژه : طراحی و احداث خطوط مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار مرحله : طراحی انجام شده است (درحال دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح) ظرفیت: 700 تن در روز

 

نام پروژه : طراحی و احداث خطوط مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار

مرحله : طراحی انجام شده است (درحال دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح)

ظرفیت: 700 تن در روز

 

 

 

درسال گذشته 255 هزار تن پسماند در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار پذیرش و  از این میزان 124 هزار تن وارد فرآیند پردازش شد. پردازش زباله ها در کارخانه پردازش با هدف جداسازی مواد قابل بازیافت از سایر مواد توانسته است در این مدت 2800 تن مواد قابل بازیافت را جداسازی و از دفن آن ها جلوگیری به عمل آورد.

 

 سایر مواد شامل مواد آلی ( قابل تجزیه) به سایت کمپوست سازی جهت تولید کود و درنهایت مواد قابل استفاده به لندفیل جهت دفن بهداشتی ارسال می شود.

 

 در سال گذشته برای نخستین بار کود تولیدی با استاندارد 10716مطابقت داشته که می تواند تهدید پسماند را به فرصتی جهت کمک به کشاورزی منطقه و اصلاح بافت خاک تبدیل نماید.

 

فاز دوم طراحی خطوط پردازش زباله در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار جهت ارتقای ظرفیت پذیرش پسماندها تا 700 تن در روز  انجام شده  و این سازمان در مرحله انجام تشریفات قانونی جهت برگزاری مناقصه و جذب پیمانکار و دریافت مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح می باشد .

 

خطوط پردازش جدید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با هدف جداسازی حداکثری مواد طراحی شده است که از تکنولوژی های نوین در خط جدید نسبت به خط قبلی می توان به بکار گیری و استفاده از کیسه بازکن ها، سرندهای دیسکی و جداکننده های هوایی اشاره کرد که این امر موجب کاهش میزان مواد دفنی انتهایی خط پردازش می شود.

 

سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در تلاش است که در کم ترین زمان ممکن این پروژه وارد فاز اجرایی شود. احداث و راه اندازی این خطوط می تواند گامی بلند در زمینه  بازیافت باشد.

تصاویر مرتبط