جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۰

بررسی اجرای طرح ترافیک در قزوین

با توجه مشکلات ترافیکی هسته مرکز شهر قزوین و تراکم بالای کاربری جاذب سفر مطالعات اجرای طرح ترافیک آغاز گردید و مراحل اجرای مصوبات آن شهریور ماه سال جاری آغاز می گردد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان با اعلام این خبر افزود: کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر از مهمترین الویت های مدیریت شهری در چند سال اخیر بوده است در این راستا  احداث کمربندی شرق  قزوین موجب کاهش بار ترافیک در ۷ نقطه شهر قزوین تقاطع  چگینی - مطهری ،چگینی - معلم، باقرآباد، میدان حسن نصراله ،میدان ارتش، تقاطع ولیعصر میدان تهران قدیم شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قروین افزود: بنابر این، تاریخچه اجرای طرح ترافیک در شهرهای مهم جهان و تجربه اجرای طرح ترافیک در شهرهای تهران، همدان، مشهد، تبریز و شیراز و....در شورای ترافیک استان مطرح گردید.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر در خصوص موضوع طرح ترافیک پرسش از نخبگان و پژوهشگران شهری بوده است، گفت: با توجه به اهمیت بررسی ابعاد مختلف اقدامات ترافیکی در سطح شهر، مطالعات جامعی در خصوص طرح ترافیک شهر قزوین صورت گرفته است، یکی از ابعاد مهم این مطالعات بررسی اجرای طرح ترافیک از نظر کارشناسان این حوزه می باشد.


عرشیان افزود: به همین جهت پرسشنامه ای در این خصوص آماده گردید و به شهروندان توزیع گردیده است، در حال جمع آوری اطلاعات در خصوص اجرای طرح ترافیک در شهر قزوین با در نظر گرفتن محدودیت های ترافیکی و معابر هستیم.

این مسئول از مهمترین مباحث در امکان سنجی اجرای طرح ترافیک به اثرات ترافیکی، آلودگی هوا ، فرهنگی ، امنیتی اشاره کرد و افزدد:  اجرای طرح مذکور در هسته مرکزی و محدوده طرح  در کوتاه مدت و بلند مدت، تسهیلات و مطلوبیت  ترافیکی مورد نیاز برای شهروندان متاثر از اجرای طرح ترافیک، شیوه های بهبود  سیستم حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر،بررسی مشکلات ساکنین و شاغلین و کسبه داخل محدوده طرح  و راهکارهای  مورد نیاز برای کاهش مشکلات است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح ترافیک در محدوده شهر قزوین به دلیل وجود مراکز خرید متعدد ، رشد وسایل نقلیه شخصی دیده شده است اما با توجه به  ابعاد مختلف اجرای این طرح، مطالعات مجزا جهت تطبیق بالاتر طرح ترافیک در حال اجرا است.

وی در خاتمه بیان کرد: در این مطالعات  گزینه های پیشنهادی  توسط متخصصین ترافیک با استفاده نرم افزارهای تخصصی ترافیکی مدل سازی و شبیه سازی می گردد. و علاوه بر بررسی وضعیت ترافیکی شبکه معابر شهر قزوین قبل و بعد از اجرای این مطالعات دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی  نیز می باشد.

تصاویر مرتبط