جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۱

پروژه تدقیق محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قزوین و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی این محدوده‌ها به تصویب رسید

پروژه تدقیق محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قزوین و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی این محدوده‌ها در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسید.

 به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، معاون شهرسازی و معماری، نماینده‌شهرداری در شورا، رئیس اداره بازآفرینی شهری و مشاور پروژه برگزار شد، پروژه تدقیق محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قزوین و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی این محدوده‌ها پس  بررسی کارشناسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش؛ طرح تدقیق محدوده بافت فرسوده شهر قزوین شامل بررسی وضعیت محلات ناکارآمد که هدف بازآفرینی شهری هستند، به همراه تدوین سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی با هدف رونق نوسازی به ویژه در حوزه مسکن در این محدوده‌ها صورت گرفته است.

سید محمد علمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در ابتدای صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین توضیحات کلی در خصوص وضعیت بافت فرسوده شهر و محلات این محدوده و روند تهیه طرح را ارائه کرد.

همچنین در ادامه مشاور طرح، به تفصیل توضیحات مربوط به بررسی محدوده بافت ناکارآمد شهر قزوین بر اساس شاخص‌های تعیین این محدوده‌ها و مطالعات میدانی صورت گرفته با هدف تدقیق این محدوده ها را ارائه کرد.

سپس در صحن علنی شورای اسلامی قزوین ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی در محلات بافت فرسوده و هدف بازآفرینی شهری به صورت جداول اختصاصی هر محله مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 لازم به ذکر است؛ پروژه مذکور با حداکثر آرا اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش؛ تدقیق محدوده‌های بازآفرینی شهری  گام موثری در راستای نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمدی شهری و اهتمام در راستای حل مشکلات بافت خواهد بود.

گفتنی است؛ بسته‌های تشویقی در محدوده‌های ناکارآمد در 5 بخش شهرسازی، اداری، مالی، اسکان موقت و زمین و آپارتمان معوض تهیه شده است و در این راستا چندین جلسه کارشناسی با حضور مشاور و همچنین جلسات متعددی با مشاور طرح تدقیق بافت فرسوده و تدوین ضوابط تشویقی  برگزار شده بود و مباحث کالبدی، اقتصادی، اجتماعی، مسکن،کیفیت محیطی و... مورد بررسی  قرار گرفته بود.

گفتنی است؛ مساحت شهر قزوین بالغ بر 6 هزار و 400 هکتار است که از این میزان 504هکتار بافت فرسوده می‌باشد.

تصاویر مرتبط