چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

برگزاری دوره تخصصي عمليات آوار برداري آتش نشانی درقزوین

موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ازبرگزاري دوره تخصصي عمليات آوار برداري به منظور آمادگي بيش از پيش در شرايط بحران و زلزله باهمکاری هلال احمر وآتش نشانی قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛قدیر موسی خانی با اعلام این خبر افزود:به منظور افزايش توان اجرايي عوامل مديريت شهري و ايجاد آمادگي بيش از پيش، دوره تخصصي عمليات آواربرداري در دو مرحله تئوري و عملي به مرحله اجرا در آمد.

 

موسی خانی آوار برداري را يكي از مهمترين اقدامات عمليات نجات و بازسازي برشمرد و گفت: در اين دوره، آتش نشانان ایستگاه های دهگانه سازمان آتش‌نشانی قزوین، مورد آموزش تخصصي قرار گرفتند تا در بحران هاي احتمالي بتوانند با عوامل ستاد مديريت بحران همكاري كنند.

 

وي ادامه داد: آشنايي با انواع ساختمان و مدل هاي فروپاشي و آوار، طبقه بندي افراد نيازمند به امداد و نجات پس از زلزله، مديريت صحنه آسيب، نقش و وظايف نجات گر و ارزيابي صحنه از جمله موارد مطرح شده در اين دوره بود كه به صورت تئوري و عملي اجرا شد.

 

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین در پايان يادآور شد: ويژه برنامه هاي مختلف در قالب كارگاه هاي آموزشي، مانورهاي عملياتي، توسعه گروهاي دوام محلي و برآورد توان عملياتي نيروهاي اجرايي در دستور كار این سازمان است و شهروندان علاقه مند براي بهره گيري از امكانات آموزشي مرتبط مي توانند به مرکز آموزش آتش نشانی قزوین مراجعه كنند.

 

وی در خاتمه گفت:كارگاه آموزشي عمليات آوار برداري در چهار روز و با مشاركت سازمان آتش‌نشانی قزوین و جمعیت هلال احمر قزوین ‌در سایت آموزشی هلال احمر استان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط