یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

امام جمعه موقت قزوین:

"رویداد میدان" یک فعالیت فرهنگی مردمی، محله محور، بسترساز و خلاق است

آیین رونمایی از پوستر رویداد میدان ۳ و جشنواره محلات غدیری ۲ در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ آیین رونمایی از پوستر رویداد میدان ۳ و جشنواره محلات غدیری ۲ در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

حجت الاسلام خضری امام جمعه موقت قزوین و دبیر جبهه فرهنگی در این مراسم بیان کرد: بستر این الگوی مردمی با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین فراهم شده که جای قدردانی از مسئولان مربوطه را دارد.

وی افزود: مردمی‌سازی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، نیازمند فناوری و نرم‌افزارهای مناسب است و در حقیقت سازمان‌ها و ارگان‌های متولی موظف به بستر‌سازی و ایجاد یک ریل فرهنگی تاثیرگذار و تحول‌گرا بوده تا مردم بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: بسترسازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید در راستای آن سرمایه‌گذاری و هزینه کرد که این بستر گاه در قالب ایجاد یک مرکز و مکان بوده و گاهی به شکل راه‌اندازی یک پویش است.

وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه سازی فرهنگ زندگی امیرالمومنین علی (ع) باید همه مردم از هر قشر و گروه سنی را وارد میدان عمل کنیم، گفت: همه آحاد جامعه تمایل به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و دینی_مذهبی دارند اما بستر مناسب برای انجام این امور فراهم نیست.

حجت الاسلام خضری اظهار کرد: اگر روی این الگوها متمرکز شویم و در مناسبت‌ها و رویدادهای فرهنگی مختلف تمرین کنیم تا به عنوان یک طرح ویژه در متن جامعه نهادینه شود و به مناسبت تقویمی مثل روز قزوین تبدیل شود قطعا شاهد اتفاقات برجسته‌ای در این عرصه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای نهادینه شدن و معرفی شایسته رویداد فرهنگی میدان و جشنواره محلات غدیری باید کارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای با همراهی صدا و سیما و اصحاب رسانه در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصل موضوع در بحث جلب مشارکت‌های مردمی، اعتماد سازی است که با تحقق این امر اتفاقات خوبی با همکاری و مشارکت مردم و سازمان‌ها رقم می‌خورد.

وی در پایان گفت: رویداد میدان به عنوان یک فعالیت ویژه فرهنگی، مردمی، محله محور، بسترساز، متنوع و خلاق در مناسبت‌های مختلفی از قبیل عید غدیر و نیمه شعبان با تبیین، تبلیغات و روایت‌‌گویی می‌تواند تکرار شود و به عنوان یک سنت حسنه حتی با تغییر مدیریت‌ها تداوم یافته و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

اتمام پیام/

تصاویر مرتبط