یکشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸

برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

اجرای 70 عنوان برنامه شاد و متنوع همزمان با «هفته فرهنگی قزوین»

برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای 70 عنوان برنامه شاد و متنوع همزمان با «هفته فرهنگی قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حسین برجی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته فرهنگی قزوین در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، بیان کرد: از شب گذشته به شکل رسمی برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد آغاز شد.

وی افزود: نهم شهریور ماه با عنوان روز قزوین نامگذاری شده است و همواره مدیریت شهری تلاش داشته تا به همین مناسبت مجموعه برنامه‌هایی برای شهروندان قزوینی با رویکرد فرهنگی، تاریخی و هویتی برگزار نماید.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن مناسبت روز قزوین با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر، دو سالی است که اجرای برنامه‌های این مناسبت به بعد از ماه صفر و آغاز ربیع موکول ‌می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی و تعامل بیشتر سایر دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین خاطرنشان کرد: امسال هم برنامه‌های مختلفی برای هفته فرهنگی قزوین پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها طی سال‌های اخیر عمدتا توسط شهرداری و شورای شهر قزوین اجرا می‌شود.

برجی با اشاره به اختصاص حدود 1500 مترمربع از فضای تبلیغاتی سطح شهر به موضوع هفته فرهنگی قزوین گفت: برگزاری همایش علمی مرتبط با هویت قزوین با حضور اساتید دانشگاهی در تاریخ 28 شهریور ماه، دیدار با برخی مفاخر شهر، برگزاری برنامه "هر محله یک سینما" با محتوای فرهنگی و تاریخی و برگزاری رویداد "حضوری نویسی خوشنویسی" 30 شهریور ماه در مجموعه تئاتر شهر قزوین از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین می‌باشد.

وی افزود: اجرای جشن بزرگ "به افتخار قزوین" با حضور هنرمندان شهر در بوستان ملت به تاریخ 23 شهریور، هنرهای نمایشی مرد نقره‌ای، جشنواره بزرگ غذای قیمه نثار با حضور حداقل 400 شرکت کننده در بوستان ملت و همایش بزرگ ورزش باستانی با حضور 60 باستانی‌کار با همکاری هیات ورزش‌های باستانی قزوین از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های دیگری تحت عنوان اجرای "تورگشت شهری" و بازدید از آثار تاریخی و طبیعی قزوین، "گذر بازی، سرگرمی و نشاط" برای خانواده در بوستان ملت، برگزاری اولین جشنواره استعدادیابی بازی‌های بومی و محلی، مسابقه قوی‌ترین جوان شهر برای جوانان کمتر از 23 سال و مسابقات فوتبال زمین خاکی در مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر ویژه نواحی منفصل شهری در دو رده سنی 10 تا 12 و 12 تا 14 سال برای هفته فرهنگی قزوین پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین مسابقات آفرود جام مینودری در تاریخ 29 شهریور ماه با حضور اتومبیل‌رانان کشوری با مشارکت هیات اتومیبل‌رانی در قزوین برگزار می‌شود.

برجی عنوان کرد: در راستای برگزاری دومین المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری‌های کل کشور، اجرای مسابقات ورزشی در 5 رشته ورزشی دارت، شطرنج، شنا، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی ویژه آتش نشانان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: افراد برتر از میان کارکنان شهرداری‌های استان قزوین در مسابقات مذکور شناسایی شدند تا در یک رویداد ورزشی که به مدت یک هفته برگزار خواهد شد به رقابت با یکدیگر بپردازند و در ادامه تیم‌های برتر به مسابقات منطقه‌ای راه خواهند یافت.

معاون شهردار قزوین اضافه کرد: تیم‎های برگزیده از مسابقات منطقه‌ای در مسابقات ملی که در بهمن ماه با میزبانی شهرداری ارومیه برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: با برنامه‎ریزی صورت گرفته در مجموع نزدیک به 70 عنوان برنامه شاد و مفرح در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای شهروندان قزوین اجرا خواهد شد.

برجی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در نظر داریم تا برای نوروز سال آتی جشنواره اسباب بازی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در قزوین برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط