پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۷

توسط رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین صورت گرفت؛

تشریح اقدامات شاخص سازمان فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطاات

همزمان با فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین به تشریح پاره ای از اقدامات شاخص صورت گرفته توسط این سازمان در راستای توسعه ارتباطات نوین و فناوری های پیشرفته پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین؛ محسن اسفندیاری ضمن تبریک فرا رسیدن این روز فرخنده به تمامی تلاشگران و فعالین عرصه ارتباطات بیان می کند: امروزه اهمیت حوزه ارتباطات برکسی پوشیده نیست و با توجه به اهمیت روزافزون این حوزه در کلیه بخش ها به ویژه در عرصه اطلاع رسانی و خدمات دهی، توسعه و به روزرسانی آن بسیار حائز اهمیت می باشد؛ از همین رو سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان بازوی اجرایی شهرداری قزوین در عرصه ارتباطات و فناوری های روز دنیا، راه اندازی، توسعه و پشتیبانی پروژه های مهمی را در این حوزه در دستور کار خود قرار داده است.

 

اسفندیاری در ادامه سخنانش می افزاید: در این راستا سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین طی دو سال اخیر اجرای پروژه هایی مانند راه اندازی وب اپلیکیشن قزوین من را با قابلیت ارئه بیش از 40 خدمت متنوع شهروندی و کارمندی در دستور کار خود قرار داد و آن را با موفقیت به سرانجام رساند.

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات یادآور می شود: ثبت شکایات، ثبت نام در کلاس های آموزشی، پرداخت عوارض خودرو، دسترسی به سامانه های 137 و سوت زنی، ثبت قرار ملاقات با مدیران، دانشنامه شهرسازی، سوابق پرداخت نوسازی، استعلام بانک، محاسبه زیربنای ساخت در طبقات، سوابق پرداختی صنفی، استعلام دفترخانه، محاسبه عوارض صدور پروانه، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز، قطع درختان، شهرنما، جمع آوری حیوانات، دریافت مخازن پسماند، معرفی اماکن تاریخی، نرم افزار جستجوی درگذشتگان و شهدا  و ... در حوزه شهروندی و دسترسی به سامانه حضور و غیاب، آموزش منابع انسانی، دریافت فیش حقوقی، گزارش سوابق بیمه تکمیلی، اتوماسیون اداری، احکام کارگزینی و ... نیز در حوزه پرسنلی و کارمندی از طریق سوپراپلیکیشن قزوین من در دسترس قرار دارد.

 

وی می گوید: از دیگر پروژه های مهمی که طی دو سال اخیر توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین کلید خورده ا پروژه فیبر نوری است، این پروژه که یک پروژه ملی قلمداد می شود، در قزوین نیز در حال اجرا می باشد و تاکنون فاز اول آن به اجرا درآمده است و توسعه آن همچنان ادامه دارد.

 

این مقام مسئول اضافه می کند: توسعه سامانه شهروندسپاری به عنوان اصلی ترین پروژه ویژه خدمات رسانی الکترونیکی در حوزه شهرسازی از دیگر پروژه هایی است که سازمان فناوری اطلاعات اهتمام ویژه ای به آن داشته است. توسعه سامانه هوشمند و پکپارچه سیستم شهرسازی و درآمد(سرا 10 ) و ارائه خدمات از حالت نیمه الکترونیک به صورت کاملا الکترونیک اقدام مهم دیگری می باشدکه در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری و کیفی سازی خدمات صورت گرفته است.

 

اسفندیاری خاطرنشان می کند؛ راه اندازی مرکز داده سیار به عنوان سایت پشتیبان  حوزه مدیریت بحران شهرداری قزوین از دیگر پروژه های سازمان به شمار می رود و نقش مهمی در ارائه خدمات سریع و بدون وقفه به شهروندان ایفا می کند.این سایت پشتیبان ضمن ممانعت از توقف روند خدمات رسانی، به حفاظت ار داده ها و اطلاعات شهرداری کمک قابل توجهی می¬کند.

 

وی با اشاره به به روزرسانی و پشتیبانی مستمر درگاه های ارتباطی سازمان، از راه اندازی نرم افزار حمل و نقل بار، نسخه همراه 137، اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدأ، انعقاد تفاهم نامه با کانون سردفتران،  ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تهیه پهباد و به کارگیری  بی سیم های نسل جدید ایرانسل برای استفاده در مواقع بحرانی به عنوان دیگر پروژه های شاخص سازمان فناوری اطلاعات طی دو سال اخیر به منظور توسعه بسترهای ارتباطی و خدمات رسانی نام برد.

 

انتهای پیام

تصاویر مرتبط