پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر مطرح کرد؛

افزایش تماس شهروندان برای فرونشست زمین در بافت های فرسوده شهر قزوین

کوزه گرها، مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر 137 از افزایش تماس شهروندان در مورد فرونشست زمین در بافت‌های فرسوده به دلیل فرسودگی تاسیسات آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر137؛ مهدی کوزه‌گرها، با بیان اینکه از روزهای نخست سال جاری تاکنون،تماس‌های شهروندان از جنوب شهر برای فرونشست افزایش یافته، افزود: از آنجایی که در قسمت جنوب شهر به ویژه بافت‌های فرسوده، تاسیسات آب و فاضلاب فرسوده است؛ بنابراین حوادث غیرمترقبه ای چون فرونشست به مرکز 137 گزارش می‌شود. 

وی ادامه داد: این فرونشست به دلیل خطرساز بودن وحتی سرایت آن به سازه‌های جنبی،منجر به تخلیه منزل مسکونی می‌شود.

کوزه‌گرها در توضیح بیشتر گفت: البته این نوع از فرونشست حاصل فرسودگی تاسیسات آب و فاضلاب است؛ اما با این وجود در هنگام بروز حادثه، مدیریت شهری وظیفه خود را  در زمینه ایمن سازی مکان انجام می‌دهد.

کوزه‌گرها خاطرنشان کرد: مرمت فرونشستی که نتیجه فرسودگی تاسیسات آب و فاضلاب بوده،برعهده اداره آب و فاضلاب است که شهروندان به اشتباه شهرداری را در این مساله دخیل می‌دانند.

به گفته او، یکی از دلایل کندی مرمت حاصل از فرونشست در بافت‌های مسکونی، مسائل حقوقی مربوط به مالک و اداره آب است.

مدیر مرکز فوریت‌های شهری تاکید کرد: شهروندان در تماس با مرکز 137 انتظار دارند، شهرداری پیامدهای پس از فرونشست را حل کند؛درحالی که مدیریت شهری، سهم چندانی در این مساله ندارد، و حتی به دلیل تخریب معابر عمومی متضرر هم می‌شود.

 

این مدیر شهری متذکر شدکه فرسودگی تاسیسات آب و فاضلاب تنها یکی از عوامل فرونشست بوده و تنش آبی، کاهش آب زیرزمینی، نوع خاک، گذر زمان و میزان بارندگی از جمله مهم‌ترین عوامل فرونشست زمین شناخته می‌شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط