چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ؛

مديريت پسماند در حفاظت محيط زيست نقش بسزايي دارد

امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به مناسبت گرامیداشت روز جهانی محیط زیست گفت: مديريت پسماند در حفاظت محيط زيست نقش بسزايي دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مهدی امینی افزود: همه انسان ها باید برای نجات زمین و حفظ و نگهداری محیط زیست که برای ادامه حیات بشریت ضروری است تلاش کنند، محیط زیست علاوه بر اهمیت داشتن برای زندگی بر روند زندگی انسان ها نیز تاثیر گذار است.

این مسئول عنوان کرد: در جهت آگاه سازی افراد در زمینه نگهداری و مراقبت از محیط زیست  و تبیین اهمیت آن، در تقویم جهانی روزی به نام محیط زیست نامگذاری شده است.

امینی با اشاره به اقدامات مهم آموزش این سازمان در راستای حفظ محیط زیست اظهار کرد: مدیریت پسماند ها به ویژه پسماندهای خانگی می تواند در حفظ و نگهداری محیط زیست اثربخش باشد یعنی با تولید زباله کم تر، تفکیک از مبدأ و ... می توان در راستای کاهش آسیب به محیط زیست گام های موثری برداشت.

این مسئول یادآور شد: اگرچه رشد آگاهی شهروندان در گرو ارائه آموزش های لازم است،  اما اکنون در عصر تکنولوژی هستیم و هر فرد در اجتماع می تواند با خودسازی برای حفظ محیط زیست اقدام کند. خود سازی به معنای آن است که در ساده ترین شکل ممکن هنگام سفر به طبیعت زباله های تولید شده خود را جمع آوری کنیم و از باقی ماندن آن ها در محیط زیست خودداری نماییم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: هر شهروند می تواند به مناسبت روز جهانی محیط زیست و برای حفظ این نعمت الهی گام کوچکی در راستای نگهداری از آن بردارد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط