سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹

امینی ، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد:

ویژه برنامه آموزشی با موضوع " نه! به پلاستیک"

امینی ، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی " نه !به پلاستیک" ویژه برنامه آموزشی با محوریت این موضوع برای خانواده ها برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مهدی امینی رئیس این سازمان عنوان کرد: با توجه به این که حدود ۱۴ درصد از ترکیب زباله های شهری را انواع هفت گانه پلاستیک تشکیل می دهد خطرات ناشی از تولید و مصرف انبوه  پلاستیک ها و میکرو پلاستیک ها بر سلامت انسان  روز به روز در حال گسترش است.

وی ادامه داد:  آتش سوزی های ناشی از پراکندگی نایلون ها در محیط ، ورود میکرو پلاستیک ها به چرخه تغذیه انسان و ... از جمله این خطرات است، در راستای کاهش مصرف پلاستیک هیئت وزیران آیین نامه کاهش مصرف پلاستیک را به همه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ نموده که سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین نیز در جهت تحقق آیین نامه فوق اقداماتی را انجام داده است .

این مسئول تصریح کرد: این ویژه برنامه با محوریت آموزش به کودکان برای عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و آشنایی خانواده ها با مضرات پلاستیک و آسیب های ناشی از مصرف آن به محیط زیست و دنیای پیرامون ما برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این برنامه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان و خانواده ها به صورت رایگان در قالب اجرای نمایش و مسابقه های آموزشی برگزار می شود.

وی  با اشاره به اهمیت ارتقای سطح آگاهی و دانش شهروندان در حوزه حفظ محیط زیست و استفاده کم تر از پلاستیک در زندگی روزمره، بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند علاوه بر اقدامات مختلف در حوزه آموزش شهروندی نسبت به تبلیغات محیطی در این راستا نیز اقدام کرده است.

امینی یادآور شد: طراحی، چاپ و نصب بنر برروی سازه تبلیغاتی سازمان مدیریت پسماند، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری ویژه برنامه آموزشی مناسب برای کودکان و ... از اقدامات مهم این سازمان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی " نه! به پلاستیک" می باشد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط