سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۳

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد؛

تجليل از برگزيدگان دومين جشنواره قيمه نثار و آش‌هاي سنتي قزوين

مراسم تجليل از برگزيدگان دومين جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين در سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، آريان، معاون فرهنگي هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در اين مراسم گفت: جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي براي دومين سال متوالي و با هدف شناخت بهتر شهر قزوين در سطح ملي و بين المللي و با هدف علاقمند کردن مردم به ويژه جوانان با کيفيت غذاهاي سنتي انجام شد.

صادق آريان احياي غذاهاي سنتي و ترويج تغذيه سالم را از ديگر اهداف برگزاري جشنواره قيمه نثار ذکر کرد و گفت:در اين جشنواره تلاش شد تا ضمن احياء غذاهاي سنتي قزوين زمينه انتقال تجربيات نسل جديد و قديم را فراهم کنيم.

آريان افزود: در بخش سوغات و شيريني و غذاهاي سنتي قابليت هاي زيادي در قزوين وجود دارد که با معرفي آن‌ها مي توان گردشگران داخلي و خارجي را جذب استان کرد.

وي اظهار کرد: جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي يکي از پرمخاطب ترين برنامه هاي هفته قزوين بود که 450 شرکت کننده در آن شرکت کرده بودند.

آريان اضافه کرد:قيمه نثار ريشه اي عميق در محافل مذهبي و مناسبتي شهر قزوين داشته و دارد که در تلاش هستيم غذاي سنتي قيمه نثار را ثبت ملي کنيم، اقدامات لازم براي تحقق اين مهم در حال پيگيري است.

وي با اشاره به بازتاب خوب جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين،گفت:بسياري از استان ها خواستار شرکت در جشنواره قيمه نثار در سال آينده شدند.

پايان پيام

تصاویر مرتبط