سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۳

وزيري‌نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين مطرح کرد؛

ايجاد اقتصادي پويا و اشتغالزايي با توسعه صعنت گردشگري غذا در قزوين

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: ايجاد اقتصادي پويا و اشتغالزايي ثمره توسعه صعنت گردشگري غذا است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در مراسم تجليل از برگزيدگان دومين جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي که به مناسبت بزرگداشت روز قزوين در بوستان ملاخليلا برگزار شد، گفت: گردشگري غذا در حال تبديل شدن به يک برند است، بنابراين بايد از اين ظرفيت براي معرفي و شناساندن شهر و توسعه گردشگري کهن شهر تاريخي قزوين بهره جست.

وي اظهار کرد: غذا در همه دنيا يکي از جاذبه‌هاي مهم گردشگري است و براي گردشگران هم‌ رديف با ساير جاذبه‌هاي گردشگري است، جشنواره قيمه نثار فرصت مغتنمي است تا غذاهاي سنتي و فراموش‌شده که بخش بزرگي را از فرهنگ ما را به خود اختصاص داده‌اند معرفي شوند.

وزيري نژاد در ادامه گفت: برگزاري اجلاس سراسري جاده ابريشم در قزوين يکي از شاخص‌ترين برنامه‌هاي روز بود که اکنون بيش از 20 شهر از 15 کشور در دبيرخانه دائمي دائمي اجلاس جاده ابريشم در قزوين عضو هستند که با برگزاري جشنواره قيمه نثار به صورت بين المللي مي‎توان با معرفي جاذبه هاي گردشگر قزوين به تبادل فرهنگي پرداخت.

اين مسوول اظهار اميدواري کرد: از فرهنگ گردشگري غذا براي توريست هاي خارجي و داخلي که علاقمند به استفاده از تنوع غذايي هستند، استفاده شود تا توريست ها زمان برگزاري جشنواره قيمه نثار را براي سفر به کهن شهر تاريخي قزوين انتخاب کنند، تحقق اين مهم به نفع تک تک شهروندان قزوين است چرا که گردشگري غذا به طور مستقيم درآمدزا خواهد بود و هم سبب رونق ساير بخش‌هاي مرتبط با گردشگري مي‌شود، به عبارتي غذا يک جاذبه فرهنگي است، اما درآمد اقتصادي نيز دارد.

وزيري نژاد در ادامه با اشاره بر استقبال چشمگير بانوان قزويني از دومين جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي، گفت: شهرونداني که در برنامه ها و جشنواره ها حضوري موثر و فعال دارند و براي سرنوشت شهر خود ارزش قائل مي شوند، براي ما بسيار ارزشمند هستند، چرا که شهر پويا، با طراوت،سالم و توسعه نخواهد يافت، مگر با مشاركت حداكثري شهروندان در مديريت شهري.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: درصدد هستيم تا در جشنواره آينده قيمه نثار در حاشيه جشنواره، کارگاه هاي آموزشي «اصول تغذيه مناسب» را به منظور ارتقاي سطح آگاهي و دانش شهروندان داشته باشيم.

وزيري نژاد در پايان از شهروندان قزويني تا با مشارکت و ارائه پيشنهاد و نقطه نظرات خود شهرداري قزوين را در اداره بهتر شهر جهت دستيابي به جايگاه واقعي شهر قزوين همراهي کنند.

 

 


 

تصاویر مرتبط