سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۳

ايمورو، سفير کشور جمهوري بنين:

شهر قزوين در زمينه مديريت شهري پيشرو است

عزيز چابي ايمورو، سفير کشور جمهوري بنين گفت: شهر قزوين در زمينه مديريت شهري پيشرو است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ ايمورو در ديدار با شهردار قزوين گفت: هدف از ملاقات امروز گسترش روابط بين آفريقا و ايران و روابط بين شهر قزوين و شهر پاراکو کشور بنين است.

وي با اشاره به اينکه يکي از همکاري‌هاي حوزه بينالمللي در کشور بنين، همکاري بين شهرداري‌هاست، عنوان کرد: هدف از اين همکاري‌ها اشتراکگذاري روش‌هاي مديريت شهري است.

سفير کشور جمهوري بنين با بيان اينکه در بازديد از شهر قزوين در اجلاس جهاني جاده ابريشم، ارتباط قزوين با شهر پاراکو در ذهن من ايجاد شد، گفت: شهردار پاراکو نيز درخواست ايجاد ارتباط با يکي از شهرهاي ايران را داشت که بر اين اساس اين پيشنهاد به شهرداري قزوين داده شد.

ايمورو با بيان اينکه اين شهر محل عبور کاروان‌هاي تجاري در گذشته بوده و از موقعيت راهبردي برخوردار است، عنوان کرد: شهر پاراکو سومين شهر مهم و بزرگ کشور بنين است و اين شهر همچون قزوين ميان مرکز و شمال بنين واقع شده و داراي تاريخ عميق و گسترده‌اي است.

وي با اشاره به اينکه مديريت شهرداري پاراکو علاقه‌مند به همکاري با شهرداري قزوين است، اظهار کرد: تمايل شهر پاراکو به همکاري در حوزه‌هاي مديريت شهري، تجهيزات شهرداري، بازيافت زباله، حوزه فرهنگي، مديريت موزه‌ها، گردشگري، مديريت بازارها و زمينه‌هاي فني و زيرساخت‌هاست.

سفير کشور جمهوري بنين افزود: برقراري ارتباط با قزوبن در بستر اجراي طرح شکوفايي شهري در شهرها بهترين شيوه است که از آن استقبال مي‌کنيم.

ايمورو با بيان اينکه قزوين شهري پيشرو در زمينه مديريت شهري است، گفت: بايد قرار ملاقاتي بين شهرداران دو شهر گذاشته شود تا شهردار پاراکو نيز طرح‌هاي خود را ارائه و از آن دفاع کند.

وي ادامه داد: مکاتباتي انجام خواهد شد تا شهردار پاراکو اطلاعات کاربردي در زمينه‌هاي همکاري از طريق سفارت در اختيار شما قرار بدهند تا اطلاع مورد بررسي شما در سطح کارشناسي کامل شود.

سفير کشور جمهوري بنين از شهردار قزوين نيز درخواست کرد: در زمينه طرح‌هاي توريستي، جاده ابريشم، هفته فرهنگي، مجمع شهرداران نيز اطلاعاتي مستند براي سفارت کشور جمهوري بنين و شهرداري پاراکو ارسال شود.

 

ايمورو با اشاره به اينکه کشور بنين در گذشته‌هاي بسيار دور در حوزه جاده ابريشم بوده است، عنوان کرد: بنين يکي از نقاط ترانزيت در قرن نوزدهم بوده است و اين کشور در حال حاضر در حوزه انتقال مواد غذايي، مواد صنعتي، وسايل نقليه و محصولات کشاورزي همچون پنبه و بادام هندي فعال است.

وي با بيان اينکه در زمينه فرهنگي و توريست توافقي بين ايران و کشور بنين برقرار شده است، اظهار کرد: اقداماتي براي ارتباط بيشتر و شناخت مردم دو کشور از همديگر انجام شده است زيرا شباهت‌هاي فرهنگي زيادي بين دو کشور وجود دارد و از هر فعاليتي که باعث توسعه زمينه‌هاي همکاري شود، استقبال مي‌شود.

سفير کشور جمهوري بنين افزود: اما در زمينه انتقال حيوانات تا کنون توافقنامه‌اي امضا نشده است و با توجه به اهميت حمايت از حيوانات در هر دو کشور بهتر است اين موضوع توسط شهر قزوين از طريق وزارت امور خارجه پيگيري شود.

ايمورو ادامه داد: ما نيز حمايت مي‌کنيم تا جلسه‌اي با حضور وزراي دو کشور برگزار شود و روش‌هاي انتقال گونه‌هاي حيواني مورد توافق دو کشور بررسي شود.

وي با اعلام حمايت از کانديداتوري شهر قزوين براي برگزاري اجلاس WUF در سال 2020 تصريح کرد: کشور بنين از طريق سازمان ملل و وزارت امور خارجه از اين موضوع حمايت و حمايت ساير کشورهاي آفريقايي را نيز جلب مي‌کند.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط