پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۸

مالکان اراضی مسکونی بالای بیش از 5هزار مترمربع نسبت به دریافت پروانه احداث بنا اقدام کنند

باجلان، رییس اداره طرح‌های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: مالکان اراضی مسکونی بالای بیش از 5هزار مترمربع نسبت به دریافت پروانه احداث بنا اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ باجلان گفت: مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی معماری ایران و اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و در راستای اجرای سیاستهای محرک عرضه زمین، جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهر باید مالکان اراضی مسکونی بالای بیش از 5هزار مترمربع نسبت به دریافت پروانه احداث بنا اقدام کنند.

وی  اضافه کرد: این تصمیم همچنین به منظور اجرای حداکثری طرح توسعه شهری و استفاده از اراضی مسکونی در چرخه ساخت و ساز اتخاذ شده است.

باجلان افزود: در مرحله اول این مصوبه، مالکان اراضی مساحت های بیش از 5هزار مترمربع که مربوط به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی های مسکن، نهادهای دولتی از جمله بانک ها، صندوق بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی است باید اقدام به دریافت پروانه احداث بنا کنند.

این مسئول تصریح کرد: این مالکان حداکثر 6 ماه مهلت دارند تا اقدام به دریافت احداث بنا کنند، در غیر این صورت با اتمام زمان تعیین شده، اراضی اعلام شده جهت تبدیل به کاربری های خدمات عمومی موردنیاز شهر، در کمیسیون ماده پنج مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.  

           

انتهای پیام/        

تصاویر مرتبط