یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

صدور30 پروانه ساختمانی در بافت فرسوده توسط شهرداری قزوین در بهار 1403

رشوندآوه، رئیس اداره بازآفرینی شهری شهرداری قزوین از صدور30 پروانه ساختمانی در بافت‌ فرسوده توسط شهرداری قزوین در بهار 1403 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ آرش رشوند آوه گفت: در این مدت 18پروانه ساختمانی در منطقه یک، 2 پروانه ساختمانی در منطقه 2 و 10پروانه ساختمانی در منطقه چهار صادر شده است.

وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه روند نوسازی در بافت های فرسوده اثر روانی خوبی  به لحاظ اجتماعی دارد و مردم به صاحبخانه شدن  امیدوارتر می‌شوند، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین اکنون در راستای افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده به دنبال تصویب ضوابط تشویقی نوسازی محلات بافت ناکارآمد شهر قزوین می‌باشد که مراحل بررسی آن در حال اتمام است.

این مسئول ادامه داد: همچنین این معاونت در راستای رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده هادی‌آباد، تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گرها، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده هادی‌آباد و ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز این محله ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی محله هادی‌آباد را تدوین و تصویب کرد که هم اکنون در حال بهره برداری شهروندان برای ساخت و ساز در این محله است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهر قزوین دارای 504هکتار بافت فرسوده می باشد که 8درصد از مساحت کل بافت شهر قزوین را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط