جمعه ۱۳۹۷/۰۷/۱۳

دكتر نوبخت، معاون رييس جمهور:

از طرح توسعه بوستان ملی باراجین با قدرت حمایت می کنیم

دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رييس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پس از طرح موضوعات مربوط به توسعه بوستان ملی باراجین از سوی شهردار قزوین گفت: از طرح توسعه بوستان باراجین با قدرت حمایت می کنیم.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ نوبخت در جریان بازدید از دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین با همراهی مدیران عالی رتبه استانی و شهری افزود: طرح هایی که در بوستان ملی باراجین (سافاری پارک) در حال اجراست، در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است و در جلسه ویژه ای مسائل مربوط به شهر قزوین مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در این جلسات و سفر ها، مشکلات و مسائلی که در مسیر توسعه وجود دارد را بررسی و در راستای رفع آن تلاش می کنیم، اظهار کرد: تمامی این مشکلات باید از طریق نامه منتقل شود و جمع بندی این سفر این است که استاندار، شهردار، رئیس سازمان مدیریت و  برنامه ریزی استان و دیگر مسئولان مرتبط باید این مجموعه را در راستای توسعه یاری کنند و نهایت توجه خود را به این مجموعه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور براي اجراي طرح توسعه بوستان ملي باراجين اعتبار مناسبي در بودجه كشور پيش بيني مي شود، افزود: بوستان باراجين با رويكرد علمي و کارشناسی احداث شده و مي تواند به توسعه گردشگري كشور و استان كمك كند.

این مقام عالی رتبه کشور خاطر نشان کرد: بوستان ملي باراجين و دهكده طبيعت يك دانشگاه بزرگ براي ارتباط انسان با طبيعت و حیوان است و نشان می دهد که می توان با طبیعت ارتباط برقرار کرد و به آنها نفع رساند و از آنها منتفع شد.

دکتر نوبخت با بیان اینکه کمک های صورت گرفته تا کنون بسیار ناکافی بوده است، عنوان کرد: مسئولان کشور همه منابع را برای توسعه صرف می کنند و با توجه تعریف و رابطه وثیقی که میان بوستان باراجین و طرح های در حال احداث آن با مفهوم توسعه وجود دارد، باید اعتبارات توسعه صرف پروژه هایی با این رویکرد شود.

وی با اشاره به اینکه همه کشورها امروز به دنبال گمشده ای به نام توسعه هستند و کشورها را به میزان توسعه یافتگی تقسیم بندی می کنند، گفت: توسعه رابطه بهینه بین انسان و طبیعت است و در آخرین ورژن های تعریف توسعه، موضوع توسعه پایدار را تحت عنوان حفظ محیط زیست برای آیندگان در هر نوع تحولی که در طبیعت ایجاد می کنیم، می دانند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در صورتی که بر اساس سطحی نگری و عدم شناخت قابلیت ها در بسیاری از مواقع به این موضوع توجه نمی شود.

دکتر نوبخت افزود: کمبود اطلاعات ما نسبت به طبیعت نمی گذارد تا از آن بهره مند شویم و باید دانست که طبیعت همان ابزاری است که می‌توان با استفاده از ظرفیت های آن و حفظ و حراست از آن به توسعه پایدار دست یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه برای توسعه نیازمند شناخت روابط با محیط زیست هستیم، اظهار کرد: اگر این روابط را تنظیم کنیم، می توانیم از این نعمت های خداوند بهره مند شویم و به طبیعت نفع برسانیم.

پایان پیام

تصاویر مرتبط