پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۱

صباغی شهردار قزوین مطرح کرد:

پویایی و نشاط جلسات قرآنی؛ راهکار جذب جوانان به قرآن

صباغی شهردار قزوین مطرح کرد:پویایی و نشاط جلسات قرآنی؛ راهکار جذب جوانان به قرآن است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین المللی شهرداری قزوین؛ مهدی صباغی در نشست با خوش پنجه مدیر مهد قرآن استان به همراه مربیان قرآن قزوین که در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد؛ افزود: جلسات قرآن باید مردمی و در مساجد محلات و با شور و نشاط برگزار شود.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم آمده است؛ تنها جایی که جوانان می‌توانند با قرآن و معنویت آشنا شوند، مساجد است.

شهردار قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: پویایی و نشاط جلسات قر آنی؛ راهکار جذب جوانان به قرآن است، لذا مربیان قرآن باید با استفاده از شیوه های به روز و جذاب در راستای تشویق و ترغیب نسل جوان به آموزش حفظ و مفاهیم قرانی گام بردارند.

شهردار قزوین در ادامه سخنانش گفت: مربیان، حافظان قران و افرادی كه در خدمت قرآن هستند، مسوولیت سنگینی برای جاری كردن ارزشهای قرآنی در جامعه بر عهده دارند.

صباغی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح هر حافظ یک شهید برنامه بسیار خوبی است، انتخاب یک شهید برای حفظ قرآن کریم باعث می شود که ما به آن شهید توسل کنیم و با او زندگی کنیم و با گذشت زمان متوجه می‌شویم که همراه شهدا شده‌ایم.

وی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ «کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده نپندارید بلکه آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خوردند» و جایگاه شهید در همین آیه شریفه مشخص است و مقام بالایی را شهدا دارند.

صباغی تاکید کرد: باید بین قرآن و ترویج فرهنگ و ایثار شهادت پیوندی ایجاد کنیم.

شهردار قزوین شهدا همواره تاکید داشتند، دست از ولایت و رهبری امت برنداریم و ولایتمدار باشیم.

وی در پایان افزود: امروز ما در هر جایگاهی که قرار داریم باید ادمه دهنده راه شهدا باشیم و وصایای شهدا را الگوی کار خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط