سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۹

همزمان با فرارسیدن فصل گرما انجام می شود؛

شست و شوی مخازن زباله سطح شهر قزوین

امینی، رئیس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين افزود: با توجه به اينکه به فصل تابستان نزديک مي شويم، طرح ویژه شست و شوی مخازن مکانیزه سطح شهر آغاز و تعداد دفعات شست و شو افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مهدی امینی اظهار کردکرد: فرارسیدن فصل گرما موجب بروز مشکلاتی در زمینه مخازن زباله ها در سطح شهر می شود که  از مهم ترین آن ها میتوان به انتشار بوی نامطبوع در نزدیکی مخازن و شیوع انواع بیماری ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: عدم توجه شهروندان در نحوه صحيح تخليه زباله و زمان تعيين شده جهت انتقال آن به مخازن، موجب توليد شيرابه، ایجاد بوي نامطبوع و همچنين رشد ميکروب‌ها و انتشار بيماري‌ها در این فصل می شود. شهروندان نقش بسزایی در کنترل این موضوع ایفا می کنند.

این مسئول با  اشاره به اجرای طرح شست و شوی مخازن زباله، تاکید کرد: در پی اجرای طرح ویژه شست و شوی مخازن مکانیزه سطح شهر در این فصل، توسط ۶ دستگاه خودروی مخزن شو،  حدود 500 مخزن در شبانه روز شست و شو می شود.

امینی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، اجرای این طرح تا پایان تابستان ادامه دارد و اعتبار کافی برای تأمین امکانات مورد نیاز تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد:مخازن مکانیزه معابر پرتردد سطح شهر هر 3 روز یک بار و باقی معابر به صورت هفتگی شست و شو میشود؛ لازم به ذکر است که در مجموع 3 هزار و 700 مخزن زباله مکانیزه در سطح شهر وجود دارد.

 

انتهای خبر

تصاویر مرتبط