رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا:
مدیران شهری با شنیدن صدای شهروندان موجب ارتقا سرمایه اجتماعی شوند
حق شناس،رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، بازیابی اعتماد عمومی،ارتقا سرمایه اجتماعی و حس تعلق به شهر را در گرو گوش شنوا داشتن مدیران در انجام خواستههای شهروندان در مرکز 137 عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ محسن حق شناس،رئیس کمیسیون خدمات شهری در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز گذشته با اشاره به آمار 6 ماه سال جاری مرکز 137 گفت:دادههای آماری مرکز 137 نشان میدهد تماسهای شهروندان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، به گونهای که در برخی از حوزهها افزایش 30 تا 40 درصدی و حتی 60 درصدی وجود داشتهاست که چندان رضایت بخش نیست. وی در ادامه به چرایی تاکید بر تقویت مرکز 137 پرداخت و گفت: اگر بر ضرورت تقویت مرکز 137 تاکید میشود به این دلیل است که شهروندان با طرح مسائل شهری در این سامانه، مدیران را از مسائل منطقه خود آگاه میکند که میتواند در بودجه نویسی و حتی برنامه ریزی شهری دیده شود. این عضو شورا خاطرنشان کرد: البته این موضوع به شرط حساسیت مدیران امکان پذیر است؛ در واقع می تواند به نوعی نیازسنجی شهری باشد. به گفته حق شناس،دادههای مرکز 137 حتی می تواند یکی از منابع ارزیابی عملکرد مدیران باشد؛ یعنی «رضایت شهروندی» یکی از ارکان مهم شایسته گزینی مدیران واقع شود. وی با بیان اینکه تقویت مرکز 137 بروکراسی اداری را کاهش میدهد، افزود: چنانچه شهروندان از مسیر سامانه 137درخواست خود را مطرح کنند، هم مراجعات مردمی کاهش مییابد و هم شهروندان از سردرگمی در ادارات نجات مییابند و هم روند اداری درخواست سریع تر انجام میشود؛ البته اگر در اولویت بررسی مدیران مناطق و سازمانها باشد. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، همچنین مرکز 137 را چشم و گوش شهرداری عنوان کرد و گفت: در صورت تقویت و توجه به مرکز 137 ارتقا سرمایه اجتماعی و بازیابی اعتماد عمومی را شاهد خواهیم بود. وی افزود: حس تعلق به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر شده و این مهم با شنیدن صدای شهروندان و پیگیری در کوتاهترین زمان ممکن است. حق شناس خاطرنشان کرد: مدیران مناطق و سازمانها باید گوش شنوایی برای صدای شهروندان داشتهباشند و نسبت به تحقق مطالبات مردمی حساسیت داشته باشند تا در کوتاهترین زمان،بیشترین خدمت را به مردم ارائه دهند. این عضو شورا اذعان کرد: میپذیرم که مدیران برای اداره مطلوب شهر با مشکلاتی مواجه هستند؛ اما تفاوت دارد مدیری که صدای مردم را میشنود و مدیری که توجهی به مطالبات بحق مردم ندارد. این تفاوت در دو ناحیه متصل شهری امامزاده علی (ع)و امامزاده حسین(ع) مشهود است که با تغییر مسئولان ناحیه شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان هستیم. رئیس کمیسیون خدمات شهری ابراز امیدواری کرد درکنار توجه و حساسیت مدیران شهری نسبت به درخواستهای شهروندان در سامانه 137 ،اصلاح فرایندها و ارتقا نرم افزار سامانه و امکانات سخت افزاری مرکز 137 ضروری است.
پایان پیام/