یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا تاکید شد:

تخصصی شدن فرهنگسراها به طور جدی پیگیری و اجرا شود

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی برنامه های مدیریت شهری در ماه محرم و صفر بر لزوم تخصصی شدن فرهنگسراهای شهرداری و اجرای برنامه های شاخص در این مراکز تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، مهدیون مدیر مالی،سعیدی مدیر سرمایه انسانی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی، برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و با هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری در ایام ماه محرم و صفر،نحوه تخصیص کارت های رفاهی ورزشی پرسنل و همچنین برنامه های فرهنگسراها در ایام تابستان در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین درسخنانی به بیان برنامه ریزی این سازمان در مناسب سازی فضای شهری متناسب با ایام ماه محرم و صفر اشاره کرد وگفت: برنامه ریزی برای ایام سوگواری ابا عبداله الحسین (ع) و مناسب سازی فضای شهری در ماه محرم و صفر در اولویت اول برنامه های این سازمان قرار دارد و بر این اساس از ابتدای امسال جلسات مختلفی برای این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:مناسب سازی نواحی منفصل شهری،نصب۱۵۰۰ پرچم با طراحی ویژه در شهر،نصب ۴۵۰ پرچم در خیابان خیام ،نصب ۲۵ هزار متر ریسه،نصب ۵۲ سازه نوری  و ۱۲ شمعدان محرمی در میدان سید حسن نصراله و عالی قاپو،نصب۱۱ المان شهری ویژه محرم ،نصب ۶۰ علم و کتل،نصب المان های محرمی در چهار راه و میادین شهری،فضاسازی ویژه پیاده راه های شهر،نصب ۲۵ هزار متر ریسه قرمز و مشکی،و خاموش کردن نور پردازی های شاد شهر از جمله اقدامات این سازمان برای فضاسازی شهری در ایام محرم و صفر است.

منجم  همچنین از همکاری و مساعدت این سازمان با هیاتهای مذهبی در راستای قراردادن فضای تبلیعاتی رایگان برای فضاسازی جلوی تکایا و هیأت‌های مذهبی خبرداد.

در ادامه این جلسه ،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز در سخنانی به تشریح برنامه ها و اقدامات این سازمان در ایام محرم پرداخت و گفت:ستاد محرم در این سازمان  تشکیل شده و برای سازو کار نحوه مساعدت به هیاتها و کارسازی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد:برگزاری ده شب تعزیه در تئاتر شهر،اجرای تئاتر غلامان قمر با تم عاشورایی و اجرای ۱۱ شب تعزیه در حسینیه شهید بابایی از جمله برنامه هایی است که برای این ایام پیش بیتی شده است.

برجی همچنین با اشاره به فعالیت فرهنگسراها در ایام تابستان و البته متناسب با ماه محرم و صفر خاطر نشان کرد:حسینه کودک،کارگاه قصه گویی ویژه محرم،نقاشی،کارگاه همسر داری،فرزند پروری،جشنواره فرهنگی محله ای ،جشنواره دست سازه های بازیافتی،پویش های محرم ،برپایی سینما کودک،کارگاه های مادر و کودک خلاق،و برنامه های متنوع متناسب با محرم و صفر از جمله برنامه های فرهنگسراها در این ایام خواهد بود.

به گفته وی ،در بخش ورزش نیز فرهنگسراها برنامه های فوتسال، شطرنج و آمادگی جسمانی و حرکات اصلاحی و
و همچنین در بخش فرهنگی نیز مشاوره خانواده رایگان،کارگاه دست سازه ها،نمایش عروسکی و قصه گویی،نقاشی تخصصی با تم محرمی،قرآن ،کلاسهای تقویتی و ...را در برنامه کاری خود دارند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری  به اقدام مشترک فرهنگسرای خانواده و کانون محسن الزهرا اشاره نمود و گفت:در این اقدام مشترک مجموعه ای از فعالیت‌های تابستانه را پیش بینی کردیم که شهروندان می توانند با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در کلاسها شرکت کنند.

همچنین اعضای کمیسیون نیز در سخنانی خواستار تخصصی شدن فرهنگسراها و اقدام شاخص در زمینه فرهنگی در فعالیت فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهرداری شدند.

در بخش دیگر این جلسه،موضوع نحوه تخصیص کارتهای رفاهی ورزش پرسنل شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدیون و سعیدی مدیران مالی و سرمایه انسانی شهرداری با حضور در این جلسه به تشریح اقدامات خود در خصوص قرارداد با استخر و باشگاه های ورزشی و فروشگاه ها جهت افزایش رضایت پرسنل در امر رفاهی ورزشی پرداختند.

گفتنی است: با پنج استخر، ۴ باشگاه ورزشی و یک فروشگاه خرید کالای ورزشی و دوچرخه برای رفاه بیشتر پرسنل قرارداد منعقد شده و پرسنل می توانند با استفاده از این کارت ها که  "کارت سیب" نام دارد از خدمات رفاهی ورزشی بهره مند شوند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط