شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۹

جانی:

سرقت و تخریب تابلوها و علائم ترافیکی یکی از عمده مشکلات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین

جانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تخریب و سرقت تابلوها و علائم ترافیکی در معابر سطح شهر ‌و نواحی منفصل شهری یکی از مشکلات عمده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و‌نقل و‌ترافیک شهرداری قزوین؛ مجتبی جانی با اشاره به سرقت تابلوها و تجهیزات و علائم رانندگی و راهنمایی اظهار کرد: سرقت تابلوها و علائم ترافیکی علاوه بر هزینه مالی زیادی که بر سازمان تحمیل می‌کند از جنبه ایمنی نیز مشکل‌آفرین است، به طوری که فقدان تابلوهای مربوط به مرز سرعت یا تابلوهای اعلام خطر، باعث کاهش دید رانندگان در شب و در نتیجه موجب خطرات جبران ناپذیری می‌شود.

وی هدف از نصب تابلوها و علائم ترافیکی را ارتقاء سطح ایمنی به ویژه برای عابران پیاده، روان‌سازی ترافیک، کمک به رفع گره‌های ترافیکی، توجه ویژه به مناطق پرجمعیت، مثل مدارس برشمرد و اظهار کرد: یکی از تجهیزات ترافیکی که نقش بسیار مهمی در هدایت و ایمن‌سازی شبکه معابر دارد، تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.

 جانی در خصوص تخریب تابلوها ابراز کرد: آنچه حائز اهمیت بوده و باید از سوی شهروندان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، نگهداری علائم و تجهیزات ترافیکی است، زیرا بخش اعظمی از هزینه‌ها به منظور تعمیر علائم و تجهیزات ترافیک که بسیاری از آنان توسط برخی افراد دچار خسارت شده‌اند، صرف می‌شود، که می توان صرف عملیات ‌‌پروژه های ترافیکی نمود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در خاتمه گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در حفظ و نگهداری علائم و تجهیزات ترافیکی که برای ایمنی آنان در سطح شهر نصب شده کمال دقت را داشته و در صورت مشاهده هرگونه نقص علائم و تجهیزات ترافیکی مراتب را به سامانه 137شهرداری قزوین گزارش نمایند.

 

تصاویر مرتبط